Informacje dla osób uczestniczących w PKO'2025

Dostęp do internetu

W całym hotelu zapewniony został dostęp do sieci WiFi (hasło nie jest wymagane).

Druk plakatu

Fundacja nawiązała współpracę z lokalną drukarnią – Indruk (kliknij by sprawdzić informację o drukarni w Google Maps), która zgodziła się przygotować specjalną ofertę na wydruk plakatów dla osób uczestniczących w Polskiej Konferencji Optycznej uwzględniającą dostawę plakatów do Hotelu Bristol 1 lipca 2025.

Cena za wydruk plakatu A0 – 39,80 zł netto + VAT. By otrzymać zniżkę należy podać hasło CANDELA przy zleceniu druku (do 29 czerwca 2025).

 

 

Zdjęcia portretowe

Mając na celu wsparcie uczestników w budowaniu wizerunku, Fundacja zorganizowała możliwość wykonania indywidualnych zdjęć portretowanych z profesjonalnym fotografem (bez dodatkowej opłaty). Taka możliwość będzie dostępna 30 czerwca i 1 lipca 2025, a wzięcie udziału wymaga wcześniejszego zapisania się za pomocą formularza dostępnego poniżej

Kliknij by otworzyć formularz zapisu na sesje portretowe

Kliknij by otworzyć artykuł z rekomendacjami dotyczącymi ubioru podczas sesji portretowych. 

 

 

Nagrody dla studentów

Podczas VIII Polskiej Konferencji Optycznej zostaną przyznane dwie nagrody dla studentów i doktorantów:

  1. Nagroda za najlepszą prezentacje – ufundowana przez firmę Eurotek International – w wysokości 4700 zł brutto.
    1. W konkursie wezmą udział studenci i doktoranci prezentujący swoje badania w formie wystąpień ustnych podczas PKO’2025.
  2. Nagroda za najlepszy plakat – ufundowana przez Fundacje Candela – w wysokości 4700 zł brutto, zostanie przyznana 3 lipca
    1. W konkursie wezmą udział studenci i doktoranci prezentujący swoje badania w formie plakatów. Dodatkowym warunkiem koniecznym wzięcia udziału w konkursie na najlepszy plakat jest wzięcie udziału w serii jednominutowych zapowiedzi plakatowych.

Kliknij by otworzyć regulamin przyznawania nagrody za najlepszą prezentację zaprezentowaną przez studenta.

Kliknij by otworzyć regulamin przyznawania nagrody za najlepszy plakat zaprezentowany przez studenta.

Program kulturowo-krajoznawczy

W ramach tegorocznej edycji zostały zaplanowane cztery aktywności w ramach programu kulturowo-krajoznawczego zaplanowanego na 2 lipca 2025. Osoby uczestniczące w konferencji otrzymają na adres email podany w rejestracji formularz, który umożliwi im wybranie preferowanej opcji (uwaga: miejsca będą przyznawane zgodnie z kolejnością zgłoszeń):

Opcja 1: Wizyta w Rzeszowskich Piwnicach

W średniowiecznym Rzeszowie, dzięki korzystnemu położeniu i przywilejom królewskim, dynamicznie rozwijał się handel i rzemiosło. Pod kamienicami, rynkiem i ulicami powstawały piwnice pełniące funkcje magazynowe i obronne, tworząc rozbudowaną sieć korytarzy. Wykute w lessowym gruncie, a następnie wzmacniane, zapewniały bezpieczeństwo towarom i mieszkańcom podczas wojen czy pożarów. Zwiedzanie Rzeszowskich Piwnic z przewodnikiem – to okazja do poznania najstarszej zachowanej części miasta. Więcej informacji: link

Informacje organizacyjne dla Opcji nr 1:

  • Podział na trzy grupy max. 15-osobowe
    • 15:00
    • 15:20
    • 16:00
  • Zbiórka każdej z grup 5 minut wcześniej pod wejściem do Rzeszowskich Piwnic (Rynek 26, 35-064 Rzeszów – 200 m od Hotelu Bristol)

 

Opcja nr 2: Zwiedzanie tematyczne Rzeszowa – trasa: W sercu Galicji. Rzeszów pod panowaniem Habsburgów.

Grupowy spacer z przewodnikiem, który pozwoli odkryć galicyjski klimat miasta sprzed wieków, przybliży historię i opowie o czasach, gdy Rzeszów znajdował się pod panowaniem Habsburgów.
Punkty wycieczki:

  • Ratusz
  • Rynek historie, wybranych kamienic
  • Synagogi Stara i Nowa
  • ulica Grunwaldzka
  • Kościół Farny
  • dawne kolegium pijarskie
  • miejsca związane z postacią Ignacego Łukasiewicza
  • kamienice secesyjne
  • Letni Pałac oraz Zamek Lubomirskich (Sąd Okręgowy)

Więcej o trasie: link

Informacje organizacyjne dla Opcji nr 2:

  • Zbiórka w punkcie [zostanie wskazany w najbliższych dniach]
  • Start zwiedzania 15:30

 

Opcja 3: Wizyta w Ośrodku Garncarskim Medynia

Zajęcia grupowe, na których każdy uczestnik otrzymuje porcję gliny do lepienia przy stole, jak również toczy naczynie przy asyście garncarza na kole garncarskim. Oprócz zajęć garncarskich, istnieje możliwość zwiedzenia Galerii Ceramicznej Wł. Prucnal oraz Kościoła z ceramicznymi mozaikami, oddalonego o około 400 metrów od ośrodka. Więcej informacji o ośrodku: link

Informacje organizacyjne dla Opcji nr 3:

  • Wyjazd spod Hotelu Bristol autokarem o godzinie 14:45
  • Wyjazd z ośrodka w Medyni o 18:10 i powrót do hotelu

 

Opcja 4: Wizyta w Winnicy Księżycowej

Zwiedzanie ośrodka i degustacja obejmuje:

  • Degustacja czterech lokalnych win
  • Zestaw przekąsek (białe pieczywo, regionalne sery)
  • Spotkanie z winiarzem – prezentacja winnicy i ciekawostki winiarskie
  • Zwiedzanie piwnicy winiarskiej

Więcej informacji o ośrodku: link

Informacje organizacyjne dla Opcji nr 4:

  • Wyjazd spod Hotelu Bristol autokarem o godzinie 14:55
  • Wyjazd z winnicy o 18:15 i powrót do hotelu



 

 

Parking

Hotel Bristol dysponuje ograniczoną liczbą miejsc parkingowych (które udostępniane są za opłatą 80 zł/dobę). W przypadku braku miejsc na hotelowym parking organizatorzy przygotowali listę alternatywnych parkingów w pobliżu hotelu, znajdujące się w następujących lokalizacjach:

 

Wytyczne dla prelegentów

  1. Czas przewidziany na prezentacje to 15 min*, wliczając w to czas na pytania od publiczności. Prosimy o zaplanowanie wystąpienia tak by nie przekroczyć wyznaczonego limitu.
  2. Podczas konferencji prelegenci nie będą mieli możliwości skorzystania z własnych laptopów (ze względu na liczbę prezentacji)
    1. W związku z tym prosimy o wcześniejszy kontakt z obsługą techniczną sali w celu wgrania prezentacji oraz sprawdzenia czy slajdy wyświetlają się poprawnie.
    2. Na potrzeby konferencji został przygotowany komputer MacBook z system macOS z którego będą wyświetlane prezentacje. Dodatkowo zaplanowaliśmy prompter na scenie.
    3. Ze względu na dodatkowe ekrany na których będą wyświetlane slajdy – nie będziemy korzystali ze wskaźników laserowych, a elektronicznych wskaźników firmy Logitech. W przypadku braku doświadczenia pracy z tym urządzeniem – rekomendujemy przeprowadzenie testów w przerwach konferencji.
    4. Komputer będzie wyposażony w oprogramowania: Microsoft PowerPoint, Adobe Acrobat Reader oraz Keynote. W związku z tym rekomendowane rozszerzenia plików z prezentacją to: .pptx, .pdf oraz .key. Jeżeli potrzebne jest dodatkowe oprogramowanie – prosimy o kontakt z organizatorami do końca maja w celu potwierdzenia jego dostępności.
    5. Rekomendujemy przygotowanie slajdów o proporcji 16:9.
    6. Stanowisko rejestracyjne będzie dysponowało kilkoma pendrive’ami, które można będzie wypożyczyć by wgrać prezentację.
    7. Po zakończeniu konferencji wszystkie prezentacje zostaną skasowane a dyski sformatowane.
  3. Podczas konferencji będziemy korzystać z mikrofonów nausznych, dlatego też prosimy o podejście 10 min przed planowanym wystąpieniem do stanowiska technika na sali w celi zamontowania mikrofonu.

* wyjątkiem są prezentacje plenarne dla których zaplanowano 30 min, oraz wydarzenia specjalne.

 

Wytyczne dla prezentujących plakaty

  1. Plakaty prezentowane podczas PKO’2025 powinny zostać zaprojektowane w orientacji pionowej.
  2. Maksymalny rozmiar plakatu który zmieści się na stojaku to A0 w orientacji pionowej.
  3. Montaż plakatów będzie możliwy od 1 lipca 2025 od godz. 08:00. Punkty informacyjny znajdujący się na Sali głównej (Duża Polska) będzie dysponował materiały do mocowania plakatów.
  4. Bardzo prosimy o samodzielny demontaż plakatów po zakończeniu sesji plakatowej.
  5. Plakaty, które nie zostaną zdjęte do czasu demontażu stojaków (do 1 lipca 2025 do godz. 21:00) zostaną zutylizowane.